środa, 4 lutego 2015

TAG: Poznaj moje miasto - Busko Zdrój.

Długi czas chodził za mną luźny TAG - Miasto w którym mieszkam, kiedy poszperałam jednak w sieci okazało się że jest podobny, stworzony przez PannaJoannaMakeUp.
Postanowiłam odpowiedzieć na ten, który ona wymyśliła. Myślę że temat jest na tyle przyjemny, a czasem może i pomocny, być może gdzieś za rogiem mieszka inna blogerka.


Ciekawych poznania małego miasteczka w którym mieszkam, zapraszam do dalszej części wpisu.


1. Gdzie mieszkasz i jak długo tutaj mieszkasz?

Mieszkam w Busku Zdroju, jest to niewielkie miasto w województwie świętokrzyskim. Zapuściłam tutaj korzenie, nie ruszam się stąd od urodzenia, czyli od 29 lat.


2. Czy lubisz swoje miasto, jeśli tak to za co, jeśli nie to dlaczego?

Był taki okres że lubiłam je mniej, ciągnęło mnie gdzieś dalej. Na całe szczęście, nic z tego nie wyszło.
Obecnie lubię i nie wyobrażam sobie mieszkać gdzieś indziej. To że jest małe, sprawia że wszędzie dojdę sobie piechotą, jeśli mam coś załatwić w kilku różnych urzędach, to mam je w zasięgu ręki.
Znam okolicę, znam też ludzi, jest cicho i spokojnie.


3. Czy jest coś co wyróżnia Twoje miasto na tle innych? 

Jest to miasto uzdrowiskowe, mówi się też, że jest tu najwięcej aptek przypadających na jednego mieszkańca, ile w tym prawdy, nie mam pojęcia, ale jest ich duuużo. :)
W Herbie mamy słońce - niby dlatego, że w ciągu roku jest tu największa w Polsce liczba słonecznych dni. (nawet wczoraj mocno świeciło)


4. Gdzie się zatrzymać?

Nie jestem w stanie niczego konkretnego polecić. Prędzej znajdzie się coś na trasie, niż w samym Busku. Sanatoria to jedno, ale są też pensjonaty, więc może tam.


5. Co zwiedzić w Twoim mieście?

Z całą pewnością Park, ten zdrojowy stary, ocieniony, chłodny, podczas deszczowej pogody lekko mroczny, oraz nowy, bardziej przestrzenny, świetlisty, rozweselony kwiatami.
Okolice również są warte odwiedzenia, jeśli się zrelaksować to w Basenach Mineralnych w Solcu Zdroju, a wieczorem ruszyć w tany na disco w Malinowym Hotelu.





Dalsze okolice to: zamek Krzyżtopór, Ogród na Rozstajach w Młodzawach Małych, ruiny zamku w Chęcinach, Park Etnograficzny w Tokarni, Zamek w Szydłowie, Jaskinia Raj.


6. Jakie są atrakcje w Twoim mieście?

Takowych chyba brak, sam relaks, cisza i spokój.


7. Gdzie dobrze zjeść?

Tutaj mam już trochę więcej do powiedzenia:
- jeśli coś na słodko, to polecam przepyszne gofry z bitą śmietaną i wiśniami w Śnieżce na al. Mickiewicza.
- kilka kroków dalej, najlepszy tort Belwederski w Cukierni Banatkiewicz.
- pizza na miejscu to: Strefa Dobrego Smaku na ul. Batorego, a jeśli do domu, to może być również Full Pizza z ul. Korczaka.
- na pyszny obiad: Zamek Deresława al. Mickiewicza.

Ruszając już poza Busko, mamy Restaurację Mirage w Konarach,  przepyszne jedzenie, praktycznie zawsze decyduję się na danie dnia i zawsze jestem zadowolona.


8. Gdzie iść na zakupy?

Te ciuchowe - niestety w tej kwestii będzie trudno.
Natomiast kosmetycznie jest już znacznie lepiej, mamy Hebe, Rossmann, oraz Naturę, jest więc w czym wybierać. Do tego świetnie zaopatrzony sklep zielarski Sawa, usytuowany w samym rynku.


9. Gdzie wyjść wieczorem? 

Wybierałabym spośród tych miejsc, które poleciłam pod kątem kulinarnym. Jeśli mamy ochotę potańczyć to wspomniany wcześniej Malinowy Hotel w Solcu Zdroju.


10. Jedyne i niepowtarzalne miejsce, którego nie ma nigdzie indziej. 

Ja jestem zauroczona parkiem zdrojowym i to miejsce właśnie polecam.



11. Twoje ulubione miejsce w mieście. 

Tam gdzie mogę dobrze zjeść - pizzerie, tam kierowałabym w pierwszej kolejności swoje kroki.


Zainteresowanych tym, jak wygląda Busku Zdrój i jego okolice, zapraszam na stronę fb Świętokrzyskie z lotu ptaka najpiękniej pokazane bliskie memu sercu miejsca . Ma chłopak talent.


Jeśli podoba Wam się TAG, zachęcam do zrobienia go u siebie. Dajcie się poznać :)

10 komentarzy:

  1. Ojej, mój brat urodził się w szpitalu w Busko-Zdroju, a moja mama pochodzi z niewielkiej wsi blisko Kazimierzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałabym mieszkać w mieście uzdrowiskowym, w którym jest sporo turystów, kawiarenki, deptaki , ładne parki i ciągle coś się dzieje.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja się urodziłąm w szpitalu w Proszowicach więc blisko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne to Twoje miasto, niestety nie miałam okazji być, ale wszystko przede mną:) obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie mieszkasz! Bardzo mi się podoba ten TAG i chyba go podkradnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekne miasto :) i tak ładnie opisane :)

    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  7. Urodziłam się bardzo blisko Buska i mieszkałam tam kilka lat. Przyjeżdżam w okolice co roku, chociaż w samym Busku nie byłam już dawno. Ciekawa jestem co się tam pozmieniało na przestrzeni kilku(nastu) lat :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmieniło się i to bardzo dużo, sam rynek przeszedł metamorfozę, aleja Mickiewicza, park. Sama nie mogę doczekać się pierwszych cieplejszych wiosennych dni, by móc pospacerować w promykach słońca.

      Usuń